Elektrikerlærlinge fra EUC SYD i Haderslev deltager i workshop om eltavler

”Det er imponerende at se hvor store og komplekse eltavlerne er. Det er langt mere hightech end de eltavler til boliger og institutioner, jeg har arbejdet med i min læretid,” fortæller elektrikerlærling Jeppe B. Petersen.

Jeppe er i lære hos Genner El i Rødekro og læser til elektriker på EUC Syd i Haderslev. I denne uge besøgte han sammen med sin klasse Pro-Automatic. Besøget var perfekt timet, fordi de undervises i modulet ”Tavleinstallationer og dimensionering” på skolen lige nu, og dermed får mulighed for at kombinere teori med praksis.  

Salgsingeniør Nis Thaysen og beregner René Saabye Johansen tog imod lærlingene og havde planlagt en workshop med temaet ”Opbygning af eltavler.” Undervisningen blev krydret med visning af forskellige el-komponenter, og naturligvis var der sørget for god forplejning.    

Dagen blev afrundet med en rundvisning i produktionen, hvor lærlingene fik lejlighed til at se produktion af både gruppetavler, fordelingstavler, kunststoftavler og styretavler samt få indblik i vores serviceforretning. 

”Jeg tager ny viden med hjem, og har fået et bedre indblik i reglerne. Det har også givet mig en ny horisont, fx i forhold til at bygge videre på min elektrikeruddannelse. Jeg overvejer nemlig om jeg skal læse videre til maskinmester. Jeg blev også inspireret af at se, hvordan I har effektiviseret jeres produktion og serviceforretning,” fortæller Jeppe B. Petersen.    

Vi takker elektrikerholdet fra EUC Syd i Haderslev for besøget.

 

EUC Syd deltager i workshop i eltavler  

 

Jeppe Petersen Genner El deltager i workshop hos Pro-Automatic

 

EUC Syd deltager i workshop i eltavler hos Pro-Automatic

 

EUC Syd deltager i workshop i eltavler hos Pro-Automatic